dag 7 de Blue Ridge van Blowing Rock naar Cherokee

6 augustus 2018 - Cherokee, Verenigde Staten

De jongens sliepen op een slaapbank vannacht. Iedereen was om 8 uur wakker maar voordat de twee lodges gereed waren voor vertrek was het alweer half tien. Prijs van een caravan was ongeveer 125 dollar. Goed te doen. Eerste stop was de benzinepomp 1 mile verderop. Hier weer een halve tank opgevuld voor twintig dollar en ontbijt. Hier werd  eten klaargemaakt in een klein keukentje. Alles gaat in de frituur lijkt het wel. We hadden een toast met ei en een burger. Volgende stop was blowing Rock met een fantastisch uitzicht over de vallei. De legende van de Cherokee indiaan is een soort Romeo en Julia waar de Catawba vrouw werd teruggeblazen in de armen van de Cherokee man.Daarna de Blue Ridge Parkway opgereden. Dit is een lange weg door de natuur van de Smokey mountains. Hier is vrachtverkeer niet toegestaan en heeft vele uitzichtpunten: “overlook ahead”. Een van de uitzicht punten was een waterval. Het wandelpad ernaartoe was drassig en als klap op de vuurpijl begon het te onweren. Het klimaat is dusdanig dat het een uurtje per dag flink kan regenen met een temperatuur van 35 graden C. Halverwege zijn we de highway opgedraaid om zo om 4 uur in Cherokee aan te komen. Vele vervallen huisjes en motelletjes tonen een rijk verleden maar veel lijkt verlaten tegenwoordig, vergane glorie.We draaiden vlak voor het stadje een bergweggetje op naar ons nieuwe verblijf. Een leuk chaletje met 4 slaapkamers en een veranda met schommelstoelen. Richard kreeg twee weken geleden een mailtje van de eigenaar dat de huur niet doorging, alleen als hij langer boekte. Na een paar keer over en weer gemail en vooruit betalen is het toch goedgekomen. Lukas, Richard en ikzelf even op zoek naar een supermarkt, de Food Lion zat verstopt achter een benzine station en na drie keer verkeerd gereden te zijn toch gevonden.

Toen kwam Banjer aangelopen, een witte vibara hond. Een jonge hond zonder vaste verblijfplaats. Hij miste wat gezelschap en had een goede aan de kids.

Het huisje zelf deed wat griezelig aan met twee fotos van overleden mensen aan de muur. Ook oude geweren, geweien, opgezette dieren aan de muur. Beneden bij het beekje vonden de kinderen twee grafstenen in de bosjes, erg spooky allemaal.

Na de spaghetti nog een spelletje gespeeld omdat er geen wifi of uberhaupt geen signaal was en lag iedereen om half elf op bed