dag 8 van Cherokee naar Nashville

7 augustus 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Omdat Larissa met een internet vriendin had afgesproken vandaag gingen de van hooffjes vandaag al vroeg op pad. Wij sliepen uit tot 8 uur om na een snel ontbijtje en een kop koffie naar de Indian Village te gaan even verderop. Hier werden verhalen verteld over de Cherokee indianen en lieten ze zien hoe men potten maakte, handwerk verrichte, pijl en boog maakte. Helaas geen foto van een tipi omdat deze indianen in hutten woonden, niet in tenten. Ook hadden ze twee verschillende chiefs. Een oorlog chief en een voor tijdens vrede. Wel interessant, er zijn nu nog maar 15000 Cherokee indianen. Het dorpje Cherokee zelf lijkt wat doodgebloed met als middelpunt het Casino, wat wel goed draait.

Na een uur gingen we dan op weg naar Nashville, de stad van de country. De eerste twee uur nog door de bergen met als laatste dorpje een dorp vol amusement: Pigeon Forge. Hier iedere 100 meter een kartbaan, draaimolens en alleen maar vertier. De jongens keken hun ogen uit. De rit naar Nashville duurde daarna nog drie uur en we kwamen om 4 uur aan. De dag duurt vandaag echter een uurtje langer omdat we een tijdsgrens zijn gepasseerd. Dus aankomst was 3 uur. Larissa had haar vriendin een uurtje kunnen ontmoeten. We lagen met zijn allen dus om half vier in het zwembad op de vijfde verdieping. Wederom een diepe buiging voor Richard die dit hotel, midden in het centrum had uitgezocht. Cambria is een zeer net hotel, nog vrij nieuw en voor een schappelijke prijs. Vanuit dit hotel liepen we zo het centrum in. Echt in iedere kroeg stond een live band te spelen. Je liep de ene voorbij en hoorde de volgende alweer. In Amerika heerst een zeer streng toegangsbeleid. In kroegen worden kinderen natuurlijk niet toegelaten en moet je je leeftijd bewijzen. In een kroeg moestKatinka haar identiteitsbewijs laten zien, maar die had ze niet bij zich: sorry geen toegang. Met de kinderen toch naar binnen bij de wild horse waar David Oakleaf stond te spelen ( zoek maar op op spotify ) Hier hebben we heerlijk gegeten (het was ruim voldoende) met veel BBQ vlees. Om 20:00 begon de linedance oefening wat natuurlijk niet door Larissa en Tim overgeslagen kon worden. Later sloot Lukas ook bij ze aan om te dansen. Al met al een leuke tent om met de kinderen te eten en te genieten van county music. Het is nog moeilijker dan je denkt. Na diner was het al donker en ben ik met de kinderen teruggelopen naar hotel. Wij zijn toen nog even centrum ingegaan. De muziek in de bekende country bar nudies honky tonk was net afgelopen dus op zoek naar de aanbeveling van de hotel receptie: ga naar de oude alley. Was nog lastig te zoeken maar eenmaal aangekomen vonden we de blues and boogie bar. Wow wat een live optreden in dit barretje dat er al honderd jaar staat. Dit is echt een aanbeveling. Net na middernacht waren we weer thuis na de enerverende muzikale avond. De kinderen waren nog wakker. Met Memphis en New Orleans voor de boeg beloofd dit nog veel gezellige bezoekjes en veel muziek.

1. Henny:
    8 augustus 2018
    Wat een belevenissen in zo'n korte tijd.kunnen het haast niet bijbenen zoveel muziek line dance benieuwd wat wij er van te zien krijgen.
    Of wij van jullie nog een paar pasjes leren.
    Wij hebben hier nu een aangename temperatuur.Het waaide een storm vandaag Het was toch heerlijk in de tuin.
    Morgen krijgen wij de tantes op bezoek.
    Hebben een enkel buitje gehad In Zeeland hadden ze onweer storm en regen.
    Groetjes uit Fryslan