dag 20 Disney Springs

19 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend wederom laat uit bed. We waren gisteren immers nog uit geweest dus we zaten 11 uur weer te ontbijten in Friendlys bij onze altijd friendly waitress  Cherry. Als je er voor de tweede keer komt rijg je 10 % korting dus hollander die we zijn...vandaag wederom relaxen. We besluiten onze eigen dingetjes te doen vandaag en vanavond af te spreken in Disney Springs. Ik ga met de jongens midgetgolfen. Schuin tegenover ons hotel ligt een mooi midgetgolf terrein met piraten. Twee parcourtjes zijn hier uitgezet. Lekker rustig dacht ik. De wolken deden goed hun best om de zon te bedekken. Echter was de humidity erg hoog vandaag. Bij de minste inspanning kwamen de zweetdruppeltjes al naar voren. Weer een nat shirt. De banen waren niet al te lang dus meestal in 3 keer te spelen. Sommige banen waren echter omgeven door water waardoor Lukas een balletje verspeelde en verloor in het water. Na 18 holes was hij wel de winnaar en liepen we bezweet terug naar het hotel. Daar stonden Richard, Mafalda en Katinka klaar voor een duik in het zwembad. Daar waren wij ook wel aan toe en samen snelden we naar de pool. Bedden en stoeltjes genoeg omdat het erg rustig was. Misschien dat dat door de bewolking kwam. Tijdens het zwemmen begon het zelfs nog wat te motregenen wat een leuk effect gaf als een regendruppel op het water viel en weer terug opspatte. Het bleef drukkend warm dus we konden onweer verwachten vanavond. Om 4 uur allemaal onder de douche en met twee auto’s door naar de Disney Springs. Dit is net zoiets als waar we gisteren waren geweest bij universal maar iets groter. Een groot winkelcentrum met restaurantjes, barretjes shops vol merchandise van alle grote merken, Marvel, Disney, Lego etcetera. Omdat we niet gegeten hadden begonnen de maagjes te knorren. We wilden eigenlijk eten bij de house of blues maar daar hadden we moeten reserveren. Nog wel keuze genoeg en besloten bij Paradiso 37 te eten. Een Latijns Amerikaans restaurant met live muziek. Ruime keuze en eten stond snel op tafel. Nachos vooraf en vlees of vis als hoofdgerecht. Ik had een surf en turf. Kwaliteit niet echt super. En massaal bereid. Daarom was niet al het eten warm bij serveren. Bediening was wel goed en attent maar kwaliteit van eten niet bijzonder, scoort daarom een magere seven. Tijdens het eten betrok de lucht en pakten zich donkere wolken samen boven Disney land. Net toen wij klaar waren begon het te regenen en onweren. Dit hadden we eigenlijk nog niet meegemaakt deze vakantie, wat toch wel uitzonderlijk is voor de tijd van het jaar. Het kan hier enorm regenen en dan is dat regenen XXL. Daarom zijn de regengoten hier op de weg zo immens groot. Het regenen zette vandaag niet echt door waardoor het bleef bij wat vervelende regenbuien begeleid door een fraai onweer. Daardoor konden we de shops nog even bij langs. Lukas wilde nog langs de Lego store en Tim bij de Marvel shop. Schoenen waren wel nat aan helt eind van de avond. Parkeren was hier gratis en goed te doen. Voldoende ruimte. Om negen uur waren we weer in hotel. Dat geeft mij voldoende tijd om mijn verslagje te maken. Afgelopen drie weken probeerde ik dat eigenlijk altijd in de avond te doen omdat je anders dingen zo snel vergeet. Voor het eerst in die drie weken ook eens de TV aangezet. Er is honkbal op. Er wordt hier altijd wel een wedstrijd uitgezonden. Al is het maar een van de junior league. De jongens en Mafalda streamen meestal op hun Ipad, dus is voor hun een goed wifi signaal belangrijker dan een tv op de kamer.

Morgen vliegen we weer terug. We doen dit via Detroit en hopen dan om tien over acht ‘s ochtends aan te komen. Ik zal kijken of ik morgen nog de puf heb een samenvatting te maken van onze fantastische reis.

1. Hedwig:
    20 augustus 2018
    Goede reis terug allemaal geweldig om elke dag mee te lezen... is voorbij gevlogen... 💋💋💋
  2. Jose van Hooff:
    20 augustus 2018
    goeie reis terug allemaal,,en dank je wel voor de mooie verhalen,
  3. Sjaak en Jeannette.:
    20 augustus 2018
    Goede reis terug voor allen en bedankt voor de mooie verhalen en fofo's. Tot gauw dan maar weer.
  4. Henny:
    20 augustus 2018
    Jullie een goede reis ?Vandaag langs het Wad gefietst .In Hippo wachten weer prachtige luchten en geen zweetdruppels bij elke inspanning .Fijn dat jullie zo'n geweldige reis hadden.Tot morgen.