Dag 18 Orlando universal

17 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag pretpark dag. Richard brengt ons naar Universal park 10 minuten rijden. Om 9 uur gaat het park open dus staat hij een kwartiertje eerder klaar. Hij gaat met Katinka een meertje bezoeken en Mafalda blijft in het hotel dus ik was met de kids in het pretpark vandaag. Bij de ingang kunnen we zo doorlopen. Tim en Larissa gaan met zijn tweeen op pad en ik ga met Lukas. Mafalda blijft achter bij het zwembad in het hotel en Richard en Katinka gaan de omgeving verkennen omdat zij dit park vorig jaar al hebben bezocht. We begonnen bij adventure park, na de middag gingen we met zijn vieren naar Universal park. De volgende items zijn een opsomming wat wij, lukas en Freek, hebben beleefd:

-Storm force, net als de ronddraaiende theekopjes wachttijd: 0 minuten

-Spiderman, 3d achtervolging, wachttijd 20 minuten

-dudley doos saw falls, in een boomstam nat worden, wachttijd 25 minuten

-King kong, 3d achtervolging, wachttijd 45 minuten

-Harry potter, soort achtbaan, 3 d zonder brilletje, wachttijd 30 minuten

Even contact gezocht via de app om samen te eten. Hot dog gegeten met zijn vieren, daarna met de harry potter trein naar het andere park

-Harry potter and the escape from gringots. Hier moesten we lang wachten. Via een lift werden we in een wagentje gezet. We zaten voorin! Perfect met mooie 3d beelden.

-Daarna men black, in eenwagentje schieten op aliens. Hier besloten we de single lane te gebruiken en dat scheelde veel tijd. Risico is dat je gesplit wordt maar we hadden geluk we zaten gewoon naast elkaar. Fast express lane hadden we niet genomen omdat het rustig zou zijn.

-De simpsons hebben we overgeslagen dus meteen door naar de

-Mummy. Deze ride ging iets sneller dan de vorige. We zaten weer voorin. Perfect. Hier helemaal geen wachtrij.

-Shrek 3d was een ouderwetse 4 d voorstelling in een bioscoop met bewegende stoeltjes. We zaten hier voraan maar daardoor was het effect niet goed. Eigenlijk een domper na die vorige attracties. Wachttijd was 10 minuten. -Om 5 uur begonnen we aan de Minions. Hier weer lang wachten. Begint zo langzamerhand wel routine te worden met de drie d brilletjes.

Na de minions een appje om met zijn vieren de dag te besluiten. Daarom fast and furious. Ook weer leuk gemaakt met zelfde concept als de vorige. Er wordt een verhaal verteld met een drie d projectie. Erg mooi allemaal en het scheelt ruimte in vergelijking met een echte 8 baan maar de thrill is the same....

Daarna weer terug naar potter omdat Lukas nog een toverstokje wilde. Na de laatse inkopen en de street parade van zeven uur was het tijd om naar Pat o brians te gaan, net buiten het park. Mafalda, Katinka en Richard wachtten ons hier op, zij waren het park niet in geweest. Hier een fantastische afsluiting met de crazy pianos waar de kinderen heel veel liedjes hebben aangevraagd. The Netherlands was goed vertegenwoordigd van ELvis tot Guns and Roses. Om tien uur in de taxi naar huis. Bekaf, dat wel, maar wederom een geweldige dag.

Wat goed voor elkaar is, is de entertainment tijdens het wachten. Er wordt een animatie opgevoerd of een filmpje gedraaid. Ook is er airco of in ieder geval een ventilator tijdens het wachten. Heerlijk.

1. Sjaak en Jeannette.:
    18 augustus 2018
    Weer een mooi verhaal Freek. De hele trip van jullie goed kunnen volgen tot nu toe. Ook de foto's goed op mijn iPad kunnen overzetten en daardoor ook een goed beeld van jullie belevenissen kunnen maken. Het einde begint weer nader te komen dat jullie deze kant van de oceaan opkomen. We zien jullie wel weer binnenkort. De groeten van ons beiden.
  2. Jose van Hooff:
    19 augustus 2018
    je was zeker ontzettend moe van de hele dag pretpark,vol verwachting ging ik dag 19 kijken vanmorgen,dat ging dus niet door...groetjes van ons...
  3. Miranda Nederveen:
    19 augustus 2018
    Ben geen familie, pas op niemands huis, maar lees wel met veel plezier mee met jullie Amerikaanse avontuur. Complimenten Freek 😊👍🏼
    Groetjes Miranda