Dag 17 van ft Lauderdale naar Orlando via Cape Canaveral

16 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag weer een reisdag. We checkten uit vanochtend van dit heerlijke hotel. Dat is persoonlijk want smaken verschillen, Richard vond dit hotel een stuk minder. Hij heeft liever wat meer reuring om zich heen en is meer op zijn plaats in Orlando waar op iedere hoek wat te doen is, daar gaan we vanavond weer naar toe. Om negen uur check out en we zaten een half uurtje aan een frans ontbijtje bij Nanou french bakery. Een ontbijtje voor nog geen 10 dollar. Verse baquettes en croissants. Scoort ook goed bij trip advisor. Daarna route planner op Kennedy Space center gezet. Richard en Katinka hadden deze al gezien dus die gingen meteen door naar Orlando via het Okeechobee meer. Voor ons een rit van ongeveer drie uur. Het was niet echt druk dus we konden goed doorrijden en om 13:00 kwamen we aan bij de afslag Cape Canaveral. Auto parkeren was geen probleem en de toegangsprijs was ook schappelijk in vergelijking met andere Amerikaanse pretparken. Eenmaal binnen begonnen we met een 3d film over de amerikaanse heroes. Een mooie 14 minuten durende film over de Amerikaanse ruimtevaart in het kort. Daarna een wandeling door een park met allemaal raketten.  De foto met een astronaut mocht niet ontbreken natuurlijk. Waarna we doorliepen naar de Atlantis. In een film wordt de geschiedenis van de space shuttle verteld met als klapper de vertoning van de echte Atlantis. Als tienjarige was ik gefascineerd door de shuttle en heb er ook nog wel wat plakboeken van gemaakt. Dat is alweer 30 jaar geleden. Memories. Ze hebben Wel alleen oog voor de Amerikaanse bemanningsleden, ik heb erg weinig kunnen vinden van Wubbo en Andre, onze nederlandse helden. Natuurlijk even wat geshopt en om 5 uur richting Orlando. De Suburban bracht ons in een uurtje naar de International drive waar we verblijven in het Avanti hotel. Deze straat ligt dicht bij de pretparken en heeft genoeg restaurants en hotels. Om 7 uur besloten we met de van Hooffjes wat te gaan eten bij de Longhorn. We moesten een half uurtje wachten voor een tafeltje maar kregen toen wel de beste tafel van het huis. Lekkere steaks daar. Na het eten nog even over de strip gelopen. Naast hotels en restaurants ook veel vertier. Lukas en Tim durfden zelfs nog in een draaimolen die 50 meter de lucht in ging.

Morgen plannen we een pretpark.

1. Henny:
    17 augustus 2018
    Wat grappig het riep bij pa ook herinneringen op.
    Een dagje Utrecht met jouw en Theo naar Spacecentre.
    De Dom als raket .Had je toen niet kunnen dromen dat je er met je gezin een dagtocht van maakte.
    Het heeft gisteren iets geregend nu een blauwe lucht.
    Veel plezier in de pretparken.
    Een groet voor iedereen.
  2. Jose van Hooff:
    17 augustus 2018
    ja de Longhorn en steaks dat kan niet beter,nog familie gezien Richard?
    groetjes..