Dag 6, Woensdag 15 April, Beach Liang Lumut

17 april 2020 - Liang, Brunei

Ontbijt heb ik toch een beetje Nederlands gemaakt, met dutch Lady melk, gekookt eitje, geroosterd broodje met jam en Nutella. Rond negen uur opent Mickael de poort. ISS komt langs voor termieten bestrijding. Het blijkt dat de termieten door de spleetjes van het beton naar boven kruipen en in de deurposten gaan zitten. Verwonderlijk hou ze dit kunnen vinden. Hele huis is bijna van beton, allen de deuren van hout. De mannen ( die ook, eens per maand, ons Total kantoor bespuiten met gif tegen ongedierte ) komen nu gaatjes in het beton rond het huis boren en daar dan gif in spuiten. Ook de deurpost wordt een gaatje geboord en volgespoten. Ik besluit te gaan hardlopen op de lange weg achter huis zodat de mannen kunnen boren.

Na de middag ga ik richting strand een paar kilometer verderop. Liang Lumut recreational club is een plek waar normaal gesproken mensen bijeenkomen om te sporten, er is zelfs een hardcourt voetbalveldje. Tegenwoordig is het uitgestorven. Ik parkeer de auto in de berm onder een boom voor de schaduw, temperatuur is overdag al snel 33 graden, dus als je terug de auto in stapt kan het behoorlijk heet zijn. Normaal gesproken zijn dit de droogste maanden van het jaar maar de kan op een bui is altijd aanwezig. Daarom is het hier zo groen.

Nadat ik mijn slippers heb uitgedaan, lekker met blote voeten door de zee. De branding is hoog, Lukas zou zich hier uren kunnen vermaken. Coby ook trouwens. Ook hier geen kip te bekennen, misschien is het te vroeg. De zon staat nog te hoog. Heb wel gemerkt dat de mensen hier niet echt een strand volkje zijn zoals wij. Nergens een strandkasteel gezien. De zee klinkt wel net als thuis, de branding die neerslaat op het strand geeft toch wel een vertrouwd gevoel. Daarom hou ik zo van de zee.

Beach selfie

1. Coby:
    18 april 2020
    oo heerlijk om er in te duiken.