Dag 22,23,24, Vrijdag,Zaterdag en Zondag 22/23/24 Mei, Tweede ronde

25 mei 2020 - Liang, Brunei

Gisteren als afsluiting een shell out gehad in ons bedrijfs restaurant. De schelpdieren werden op tafel gegooid en eten maar. Iedereen kreeg een schortje voor tegen het knoeien. Iedereen uit onze groep is nu weer drie weken vrij. Ik weet niet of het scheiden van de groepen echt een lang leven is beschoren, maar dat is de werkwijze op dit moment. De hele groep, inclusief catering, schoonmaak wordt in een keer vervangen. En men mag de andere groep niet ontmoeten om de kans op kruisbestuiving tijdens een besmetting uit te sluiten. Ik had gehoopt al naar huis te kunnen maar dat is helaas nog niet het geval, ook is mijn back to back er nog niet. In de middag loop ik daarom maar een rondje in Sungai Liang park. Wat moet ik de komende drie weken ondernemen om de tijd te doden… Ik heb vorige periode alle hoeken van het land al gezien. Daarom ook niet iedere dag een nieuw avontuur maar eens in de drie of vier dagen. Na de wandeling pin ik nog wat geld en gooi de tank vol. Grappig om te zien dat er een vrouwtje van het tank station na mijn tankbeurt de slang nog even vasthoud en de laatste druppeltjes in een emmer gooit. Zuinigheid troef denk ik, misschien verdient ze daar nog wat mee.

shell out, seafood on the table

De volgende dag is het bewolkt, een mooi moment om even hard te lopen. De lange weg achter mijn huis is daar de ideale gelegenheid voor. Zonder heuveltjes kun je hier mooi een lang stuk hard lopen. In de avond is het weer even spannend. Ziet men de maan of niet. Het lijkt bewolkt maar schijnbaar wordt de maan gezien op verschillende plakken van het land waardoor Ramadan voorbij is en Hariraja (suikerfeest) is begonnen. Dat betekent drie vrije dagen in het land.

Na de intensieve renpartij van Zaterdag maar even uitlopen op het strand op Zondag. Best een lang stuk gelopen waardoor mijn voeten ook aardig bruin worden. In de middag nog even met Tamara gebeld voor haar verjaardag. Ze mag vanaf September een nieuwe opleiding volgen. Lekker ik hoop dat ze het volhoud.

Aangespoelde boomstronk op het strand