Dag 2, Zaterdag 11 April, Conditie in Seria

17 april 2020 - Seria, Brunei

De volgende dag weer terug naar Seria, ik wil natuurlijk niet geregistreerd worden als wanbetaler voor twee dollar. Inderdaad, naast de weg staan blauwe tolhuisjes waar je keurig je parkeergeld kunt betalen. Daarna even een rondje gelopen om conditie op peil te houden. Ze hebben een mooi parcours om het oil&gas discovery museum gemaakt, keurig onderhouden allemaal. Ik denk dat 5% van de beroepsbevolking grasmaaier van beroep is want dat is dik in orde. Moet ook wel want gras groeit goed in de tropen. Meeste van deze jongens komen uit India en Bangladesh. Ze werken hier voor een appel en een ei maar toch meer dan thuis waarschijnlijk. Ze verblijven hier een jaar voordat ze een paar weken naar huis gaan. In het midden van dat parcours staat ook met goeie letters I lOVE SERIA, net zoiets als in Amsterdam, alleen blijft het hier wel staan. Seria is de hotspot van de olie en gas in Brunei. Dat kun je ook wel zien aan alle boorlocaties en de vele witte keten met een rood/gele band. Het teken van Shell. Conny vertelde me dat haar zuster hier ook ergens heeft gewoond. Schijnt een grote Nederlandse enclave te zitten. Heb daar zelf echter geen tijd voor omdat ik normaal gesproken aan het werk ben.

Rondje joggen in het park