Dag 3 reunited

2 augustus 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Dag 3 reunited

Na een reis van ongeveer 40 uur waarvan 24 uur in de lucht en de rest wachten ben ik eindlijk aangekomen in de USA. Bij boarden in Amsterdam nog een prettige verassing. Omdat vliegtuig vol was kregen de frequent flyers een upgrade. Dat betekende voor mij een business class seat. Vervelend. Ik had me op schiphol al even gedoucht dus begon wel fris aan het laatste stuk. In vliegtuig zat ik naast een 15 jarig meisje dat naar haar oom en tante in Amerika reisde. Ze reisde alleen en was toch een beetje zenuwachtig voor de Amerikaanse controles. Daarom vroeg ze of we samen door de customs konden lopen. Eenmaal in Orlando moesten we eerst anderhalf uur wachten. Eenmaal nadat we door de controles waren vroegen ze ons of we samen reisden. Ze vonden het vreemd dat ik met een minderjarig meisje stond te praten waar ik niet samen mee reisde. Dat moest dus worden uitgezocht. Meisje werd door de  customs naar haar oom en tante begeleid, alle fotos op mijn ipad werden nagekeken, tas ondersteboven gehaald en weer anderhalf uur later mocht ik gelukkig ook gaan. Daar stond Richard op me te wachten. Eindelijk zei hij.

Deze dag had de familie zich gesplitst. Tim en Larissa werden in Magic Kingdom. Grappig genoeg geen achtbanen gehad, zelfs de fastpass niet gebruikt, plannen blijft lastig. Desondanks hebben ze zich enorm vermaakt met zijn tweeën.

Mafalda, Katinka, Richard en Lukas gingen naar Epcot center deze dag. Een landen thema park. Toch een wat verouderd informatief attractiepark zonder snelle achtbanen. Lukas had zich hier echter goed vermaakt. Parken zijn niet te vergelijken maar dezelfde prijs als Magic Kingdom vragen is iets teveel voor dit park.

Toen ik ‘s avonds binnen stapje was iedereen bekaf. We hadden nog een bucket bij de KFC gehaald en die was binnen 2 minuten leeg. Nog even verhalen uitwisselen en rond middernacht naar bed. Ze hadden de avond ervoor rond 4 uur wat gerommel gehoord buiten. Dat bleken wasbeertjes te zijn die controleerden of er nog wat restjes zaten in de vuilnisbakken.

Appartement ligt op Regal Oak. Een klein complexje met knap zwembad. Hot tub staat in de tuin met een groot muskieten net eromheen. Gelegen net naast een permanente kermis “Old Town” is het een prima uitvalsbasis voor Orlando.

Morgen de huurauto ophalen en even een dagje acclimatiseren.

1. Sjaak en Jeannette.:
    4 augustus 2018
    Leuk verhaal Freek. De foto's zijn ook prima. Veel vakantieplezier dan maar dat mag ook wel na een 40-uur gereisd te hebben.
  2. Henny:
    5 augustus 2018
    Proberen het nog een keer ons eerste berichtje zal wel ergens zweven.
    Zo we lezen zitten de eerste 400 km er op.De kop is er af.Ons eerste dag je bij Joy ook.Doordat het zo warm is worden het korte wandelingen.Achterhuis onder de bomen vindt Joy een ideale plaats.
    Gistermiddag zijn wij naar Harlingen geweest .Hebben onze ogen uitgekeken wat een mensen.In Harlingen was een koel briesje heel aangenaam.De crew parade was een hele happening.Al die jonge mensen uit 17 landen.zag je wel het verschil Rusland in het gelid in uniform .andere landen hadden dansjes ingestudeerd.Daar tussen muziekkorpsen een vrolijk spektakel .Kwamen de familie nog tegen Tjeerd Belinda Janneke Rob Pietie en Thijs.Jullie goede reis wij gaan in de rust.