The room

12 augustus 2020 - Bandar Seri Begawan, Brunei

Ik wordt naar mijn kamer begeleid door een lokale jongen. ‘Firewarden’ staat er op zijn borst. Hij draagt een camouflage tenue met donkerrode, zwarte en grijze vlekken en kistjes aan zijn voeten, zal wel bij het leger horen denk ik. Als we in de lift naar de 5e etage staan zegt hij dit vrijwillig te doen.

Als ik mijn kamer binnenstap haal ik opgelucht adem. Mijn habitat voor de komende twee weken is geen saaie 3x3 hotelkamer maar een klassieke kamer van 5x10 meter. Op de grond ligt een oranje tapijt met golvend patroon. De kamer is 3 meter hoog en het witte plafond wordt geaccentueerd met brede dikke sierlijsten, niet van piepschuim maar stevige van gips. Het goudgele behang aan de muur is de klassieke barok stijl met op 1 meter hoogte een architraaf wat een chique uitstraling geeft. Als ik door de kamer naar achteren loop kijk ik door de ramen naar buiten. Het uitzicht is op het zwembad. Gemeen hoor, hier kan ik geen gebruik van maken. Ik had gehoopt op een balkonnetje om toch even buiten te zitten, dat is echter niet het geval. Ik zoek naar een handel om de ramen te openen maar kan hem niet vinden. Dat worden twee weken met geconditioneerde lucht helaas. Een minpuntje.

Het bed is groot en de lakens zijn schoon, geen haren van vorige bewoners. Het schijnt dat de kamers grondig worden gereinigd na iedere quarantaine periode, dat is fijn. Ook staat er een bank, dat is een groot pluspunt om even op te hangen in plaats van op bed of de stoel. Langs de lange wand staat een bureau en twee stoelen met daarboven een televisie. Aan weerszijden twee grote spiegels wat een wat ruimtelijker gevoel creëert.

Mijn eerste indruk van de kamer

Ik zet mijn koffers op het bed en stop de kaas en chocolade-repen in de lege minibar. Mijn kleren gaan in de hoge kasten, genoeg ruimte voor mijn 10 onderbroeken en 5 T-shirts, er staat zelfs een strijkplank in. Bij de receptie heb ik ook een wifi code gekregen, met deze code kun je op een apparaat tegelijk inloggen, Naast de operator van de telefooncentrale in de hotellobby is dit mijn enige link voor contact met de buitenwereld, ik hoop dat hij wat stabiel is. Ik app nog even met het thuisfront dat ik goed ben aangekomen. De kamer is overigens wel erg fris merk ik, hoe werkt de airco eigenlijk. Begrijp dat het in Nederland te warm is en de buitentemperatuur is hier ook 33 graden maar in mijn kamer is het wel erg koud. Ik probeer de temperatuur van de airco wat lager te zetten maar er gebeurt weinig. Dan de fan maar op de laagste stand zetten. Ik ben te moe om dat nog uit te zoeken, dat komt morgen wel. Na een verfrissende douche duik ik mij bed in. Bij mij is het inmiddels 01:30 in de ochtend, in Nederland 6 uur eerder: zaterdagavond 20:30. Mijn 14 dagen zijn ingegaan.

Mooi zwembad, maar mag er niet in...

1. Richard:
    12 augustus 2020
    Op de Ipad bestaat een spel dat the room heet. Daar kun je je prima een paar uur mee vermaken. Zijn uitdagende puzzle’s die je brein laten kraken. Succes en sterkte de komende dagen!
  2. Freek:
    13 augustus 2020
    Zal eens kijken, volgens mij hebben Mafalda en Lukas die al eens gespeeld dus moet nog in de cloud staan.