dag 5 Savannah

4 augustus 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Deze dag vroeg uit de veren, klokje stond om 7 uur. Snel een donut bij de 7/11 en op weg naar Savannah. Even kijken waar alle knopjes voor dienen in de amerikaan. Echt alles zit erop en eraan. Heerlijk cruisen. Het plan is om via st Augustine te rijden en dan in een keer door naar Savannah.

St Augustine is een plaatsje aan de kust, gesticht door de Spanjaarden. Een plaatsje ook met veel historische plakjes. Lekker om even doorheen te wandelen. We hebben het fort niet bezocht maar het oude straatje met het oudste schooltje van Amerika staat er nog steeds. Richard was op zoek naar een hoed en dat was gelukt. Lekker geluncht in Brunch, een tentje aan de haven. Na het verplichte toilet bezoek ( prima en voldoende restrooms in de US en velen gratis ) gingen we door naar Savannah. Het B historic hotel ligt aan de grens van het historic center. Lukas lag het eerst in het zwembad, een klein zwembadje maar leuk om met zijn vieren een balletje te gooien. Daarna even opfrissen en de stad in. savannah is heel square ingericht. Met zijn 20 pleinen op iedere kruising van een straat geeft dit een heel mooi geheel, ieder plein had zijn eigen verhaal met prachtige bomen. Het was hier druk met veel jonge mensen omdat het zaterdag avond was. We zijn wel 5 vrijgezellen feestjes tegengekomen op de bierfiets. Wij aten in de uitgaansstraat bij Belfords, buiten  onder het genot van live muziek. Wel iets duurder maar erg lekker. Na deze maaltijd door naar de Ghost tour. Hier had iedereen naar uitgekeken en we verwachten een combinatie van griezelverhalen en schrikeffecten. De gids bracht ons langs alle huizen met een eng verhaal. Hij deed dit met veel enthousiasme en energie. Enge steegjes, oude hotels en ziekenhuizen waar veel mensen waren overleden deden we aan. Het bleef echter twee uren bij verhalen, geen tocht over een kerkhof of door een donker huis, toch een kleine teleurstelling. Een tocht met een koetsje was minder vermoeiend geweest. Maar desondanks een mooie ervaring.

Toen we terugkwamen in het hotel om half twaalf was de bar al dicht, dus konden we meteen naar bed.