Dag 9 van Nashville naar Memphis

8 augustus 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Nashville was een leuk stadje met veel country muziek. Wat leuker voor volwassenen dan voor de jeugd. We willen buiten ontbijten maar de serveerster raad dat af. Al snel blijkt waarom, het gaat stevig regenen met een flinke windhoos. Het lijkt wel een mini tornado. Na het ontbijt in het hotel gaat de reis naar Memphis. Onderweg komen de walkie talkies van Lukas van pas. We kunnen zo blijven communiceren tijdens de rit in twee verschillende autos. De reis zelf is maar drie uurtjes maar we gaan via Brownsville. Tina Turner komt uit het dorpje Nutbush, daar in de buurt. We stoppen bij een veld met witte bloemen. Vertwijfeld kijken we elkaar aan. Is dit katoen of niet? De plant is nog niet zo hoog en heeft witte bloemen maar vlak daaronden een dikke knop. We besluiten een knop te plukken en hem te vertrappen. Ja hoor daar komt het katoen tevoorschijn. Na wat foto’s gemaakt te hebben gaan we weer door. Het volgende hotel is het Peabody in Memphis, bekent van zijn eenden die van het dakterras naar het fonteintje in de lobby lopen. Een ritueel dat iedere dag plaatsvind. Inderdaad zijn we om 17:00 getuige van deze happening en we zijn niet de enigen. Zelfs de juf van Lukas is hier vorig jaar naar toe geweest. Na een vlugge duik in het zwembad, dat een ruime voldoende scoort gaan we de stad verkennen. Via Beale street, de bekendste straat in de stad gaan we naar het Lorraine motel waar Maarten Luther King is vermoord. We hadden een tip gekregen dat je tegenover dit motel heerlijke bbq schotels kunt krijgen en inderdaad bij Central BBQ  was het heerlijk eten. Deze tent doet niet erg professioneel aan maar de setting is perfect en het eten snel klaar en heerlijk. Een aanrader. Je doet bij binnenkomst de bestelling en krijgt aan je tafeltje de bestelling door. De tent zat vol.

Daarna via de oever van de Mississippi naar de pyramide gelopen. Met de lift omhoog heb je een fantastisch uitzicht over de stad. We zijn met een taxi weer teruggereden omdat het toch wel een aardige afstand was. Een maal terug zijn de vrouwen en kinderen terug naar het hotel gegaan en Richard en ik terug naar Beale street. Deze stond vol met ronkende motoren, erg stoer. We hebben hier een biertje gedronken in verschillende kroegjes maar we moeten bekennen dat het niet erg druk was op woensdagavond. Leukste kroeg vond ik de rum and boogie cafe met originele blues. blijft grappig dat er naar je id wordt gevraagd, zelfs al ben je bijna 50. Of lijken we misschien jongens van onder de 21? Om half twaalf waren we weer terug in hotel.

1. Henny:
    9 augustus 2018
    Een swingend verhaal leuk.
    Vanmorgen contact met Kim gehad Haar schoonouders blijven tot maandag.Hadden het erg naar de zin in Hippolytushoef.
    Kregen van Hedwig bericht dat het regent in Zeeland.
    De kamping stroomde daar leeg verwachten noodweer met storm Zeeland de kust en het Noorden.
    Dat wij zien wel wanneer zij terug komen.
    Hier nu nog zonnig vanmiddag komen de tantes.
    Groetjes
  2. Jose van Hooff:
    9 augustus 2018
    wouwww wat een leuke verhalen, en geweldig om zo een beetje mee te mogen.groetjes aan iedereen.oma brabant....