dag 4 de huurauto

3 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Richard had zijn auto bij aankomst al gehaald. Ze hebben toen anderhalf uur moeten wachten, waarna hij met een Nissan Armada op weg kon. Ze adviseerden toen om op tijd te komen voor mijn auto de volgende dag. Vandaar dat we meteen na het ontbijt terug naar de luchthaven zijn gereden. Richard of moet ik zeggen Hendricus wilde toch liever een amerikaan ipv een japanner en leverde daarom ook zijn auto in. Ondanks de size en de dikke V8....ik stond inmiddEls in de rij voor de gewone verhuur terwijl Richard bij de informatiebalie ging kijken of het hem ging lukken. Daar stond een nieuw meisje achter de balie wat ontdekte dat hij zijn roepnaam had gebruikt voor de administratie van de auto. Als hij was aangehouden had hij een groot probleem gehad. Ze konden hem zo niet een nieuwe auto meegeven. Het oude contract werd vernietigd en een nieuw verhuur bewijs gemaakt. Dit had echter nogal wat voeten in de aarde waardoor haar collega en manager er al bij waren geroepen, waardoor de rij waar ik in stond ook niet opschoot. Nadat dit was opgelost bleek er ook geen nieuwe auto voor hem beschikbaar. Dus toch maar weer de oude Nissan teruggehaald. Na een uur wachten was ik aan de beurt en was er nog steeds geen grote poolsize SUV beschikbaar, of ik nog een uurtje kon wachten of een kleinere meenemen. Hiervoor waren we niet nar Amerika gekomen. We wilden een big car rijden. Gelukkig na een tweede kop koffie kon ik onze GMC Yukon ophalen. Met de klasse DENALI hadden we onze gewenste Amerikaanse auto.

Als ik er naast ga staan is de auto net zo groot. Het heeft alles wat je in een auto wilt hebben. De stoel begint aan de rechterkant te trillen zodra ik wat over de rechter strepen rijdt, ook begint dan stuur beetje te corrigeren.

Nadat we bij Budget cars de auto hadden gehaald weer terug naar het appartement. Het was inmiddels na de middag. Dit dagje even rustig aan om mij even de kans te geven te acclimatiseren. Heerlijk bij het zwembad lopen chillen.

Aangezien we naast een grote kermis stonden moesten we hier natuurlijk wat eten. De Old town is een vaste kermis met een lange winkeltjes straat. Het was vrijdag avond dus muscle car dag. Alle locale Mustangs, Camaros en Vipers werden tevoorschijn gehaald en in een winkelstraat neergezet waar ze zorgvuldig werden gepoetst. We hebben gegeten in een half open restaurant, the southern breeze, dat naast de kermis stond. In de bediening stonden meiden van Tim zijn leeftijd....Na het eten liepen we over de kermis en gingen de kinderen in een muis achtbaan. Richard en Lukas hebben gegrepen, daarna zijn Lukas, Tim en ik in de go-karts geweest. Moe maar voldaan gingen we rond elven weer terug waar we in ons bedje rolden.