dag 10 Memphis

9 augustus 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Mempis is een stad waar je wel wat dagen door kunt brengen, er is zoveel gebeurt in deze stad. Omdat de scholen weer zijn begonnen vorige week blijft het door de week erg rustig. We hadden deze ochtend de wekker gezet om 8:15 omdat we via internet kaartjes hadden gekocht voor Graceland om 10:00. Het ontbijt in hotel was matig. We hadden ook weinig tijd dus werd een lopend buffet. De keuze is hier a la carte of lopend buffet. Na dit snelle ontbijt naar de auto en op weg naar Graceland. Dit was 11 minuten rijden van Downtown. De auto gemakkelijk geparkeerd tegenover graceland. Na een introductiefilmpje kregen we een iPad met koptelefoon. Zelfs in Nederlandse taal. Met een busje naar de overkant van de weg waar het landgoed ligt. Het was niet enorm druk waardoor je redelijk door kon lopen. Via hoofdgebouw naar bijgebouwen, squash zaal, stallen naar het graf van Elvis en zijn ouders. Na de verplichte souvenirtjes weer terug naar hotel.
Door naar Gibson fabriek in midden van de stad. Helaas waren de rondleidingen door de fabriek al uitverkocht. We hadden dit moeten reserveren. Hierna een snelle snack en wat drinken in hooters. Dit vond Tim niet erg๐Ÿ˜„. Na de break liepen we naar mainstreet waar we op de tram stapten. 1 dollar pp. Vier haltes verder stapten we uit bij het Lorraine hotel, daar waar Marten Luther King op 4 april 1968 werd vermoord. Ernaast zit het civil rights museum. De entree is 15 dollar pp maar omdat Richard zijn NATO pass kon laten zien mochten we zo naar binnen. Dit museum laat vele aspecten van de onderdrukking van de zwarten zien in Amerika. We hadden gezien dat er om de hoek een escape room zat. Lukas had hier enorm veel zin in. Eenmaal binnegelopen bleken helaas de beide kamers al bezet de komende twee uur. Helaas. Dat moeten we dus later deze vakantie nog eens doen. Tegenover de escape room zat een oude diner in de jaren 60 style genaamd arcade. Hier even wat gedronken. Daarna weer in de tram terug naar beale street. Aangezien de escape room niet doorging hadden we een uurtje over in ons schema. Dat gaf mij de gelegenheid snel even bij de kapper binnen te gaan. Ik vroeg de kapster of ze nog mooie plekjes wist langs de Mississippi aangezien we morgen weer vertrekken. Helaas moest ze bekennen eigenlijk nooit de stad uit te gaan. Het tekent eens te meer hoe bevoorrecht we zijn zo makkelijk te kunnen reizen. Na mijn kapper bezoek nog even wat souvenirs gekocht in Beale street. We begonnen wel honger te krijgen en hadden eigenlijk trek in een pizza. Maar dit blijkt niet makkelijk te krijgen in de buurt. Daarom maar weer een burger gehaald in Dyers burgers. Een zaak die sinds 1912 bestaat en zijn burgers bakt via een geheim proces. Katinka, Mafalda en Lukas hadden een plate met chicken stripes. Dit was echter veel te veel, dus maar in een doggy bag mee naar hotel. Onderweg kwamen we best veel zwervers tegen. Eigenlijk meer als de steden hiervoor. Vlak voor het hotel werden Lukas en ik aangesproken door een zwerver die ook wat vroeg. Lukas heeft toen onze doggy bag met kip afgegeven. Hij kon het beter gebruiken als wij...
Na een snelle douche bleven de kids op de kamer en gingen wij naar het dak van het hotel waar een rooftopparty aan de gang was. De muziek stond vrij luid, het was niet echt onze smaak en de zanger een popie jopie. Vandaar dat we terug naar Beale street zijn gegaan en naar ons favoriete kroegje zijn gegaan. Nu met de dames. Inderdaad stond Vince Johnson er ook weer met zijn band de plantation allstars, net als gisteren,fantastisch. Half tien waren we terug in hotel om nog een afzakkertje in de lobby te drinken. De kinderen kwamen er ook nog eventjes bij, gezellig. De lobby van de Peabody heeft de grandeur van een sjiek hotel uit de jaren 30. We hebben daar dan ook heerlijk gezeten. De serveerter daar had de eerste klompjes verdient. We hadden 10 paar klompjes meegnomen uit nederland om weg te geven aan de meest vriendelijke en spontane serveersters of tourguides.
ย

Fotoโ€™s

1. Sjaak en Jeannette.:
    10 augustus 2018
    We genieten van jullie verhalen en mooie foto's. Wanneer kunnen we jullie weer terug verwachten in Nederland? Prettige vakantie verder met z'n allen, geniet van die momenten. De groetjes van ons beiden.
  2. Ton en Rieky Lagarde:
    Hallo allen,
    Zo te zien en te lezen genieten jullie met volle teugen! Lekker zo doorgaan. Wij hebben het aan de Elft 77 ook goed naar onze zin. Alles gaat hier goed, zelfs onze nachtrust!
    Wij blijven na contact met Pake en Beppe tot maandagochtend, zij komen dan s'middags. Alvast bedankt voor jullie gastvrijheid, super bedankt! Nog een goede voortzetting van jullie vakantie gewenst!
  3. Pake en Beppe:
    Hallo wereldreizigers,
    Zo te zien beleven jullie weer allemaal mooie en spannende avonturen.
    Vooral de ervaringen bij Elvis lijken erg leuk.
    Wij zijn vandaag weer vertrokken naar Oentsjerk en gebruiken wij het weekend alles weer wat te organiseren na 2 maanden op stap te zijn geweest.
    Twee maanden mooi weer is wat je alleen maar kan wensen,maar dat hebben we gehad.
    Het weer is gister weer omgeslagen naar Hollands weer.Regen en onweer en zon. Lekker voor de natuur.
    Zoals Ton en Rieky al schreven gaan wij maandag naar ons laatste zomerhuisje.
    We wensen jullie nog veel spannende dagen in de VS.
    En dus........genieten!๐Ÿ˜๐Ÿ’ฅ๐Ÿš—๐Ÿš•๐Ÿš™๐Ÿš˜๐Ÿฆ๐Ÿ“ฌ